668 213 866 | 58 681 85 12         zsziozukowo@wp.pl

Psycholog i pedagog

 

 

Dyżury pedagoga i psychologa 

w roku szkolnym 2020/2021

pokój nr 315

 

 

Psycholog

 

 

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek

11.40-16.00

praca zdalna

8.00-13.40

praca zdalna

11.40-16.00

praca zdalna

8.00-12.45

praca zdalna

8.00-10.55

praca zdalna

 

Pedagog

 

 

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
8.00-13.40 11.40-16.00 12.30-16.00 8.00-12.45 8.00 - 11.50

Pedagog

 

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
- - 8.00 - 11.50 12.30-16.00 12.20-16.00

 

 

Drodzy Rodzice! 

 

Godziny pracy zespołu w ciągu roku szkolnego mogą ulec zmianie.

W celu umówienia się na spotkanie zachęcamy do  wcześniejszego kontaktu telefonicznego.

tel.: 58 681 85 12, 58 681 73 61

 

 

Pokolenia w pandemii- kto zyskał a kto stracił?

Chyba każdy zastanawiał się nad konsekwencjami pandemii i wprowadzanych z tego powodu zmian w życiu społecznym, rodzinnym i zawodowym.

Być może ktoś stracił pracę z powodu kwarantanny, może ktoś wręcz wzbogacił się umiejętnie dostosowując się do nowych reguł?

W naszym społeczeństwie wyróżnia się kilka pokoleń, a każde z nich ma swoją nazwę i przypisane cechy ogólne... 

 

Licząc od najstarszego aktywnego zawodowo to:

  • baby boomers- osoby urodzone w latach 1946-1964, często chcą pracować po przejściu na emertyturę, chętnie dzielą się doświadczeniem zawodowym z młodszym pokoleniem, rzadko zmianiają pracę, są zaangażowane w pracę, do zmian podchodzą z dużą ostrożnością.
  • pokolenie X- urodzeni w latach 1965- 1979, czasem nazywani pokoleniem PRL, aktywni zawodowo, wyróżnia ich lojalność wobec pracodawcy, to pracownicy godni zaufania, uczą się samodzielnie, rozwiazań szukają na własną rękę, ich celem w pracy jest rezultat a nie sam proces wykonywania czynności
  • pokolenie Y- to osoby urodzone w latach 1980- 1999, to pracownicy wielozadaniowi lubiący podejmowć nowe wyzwania, ich warunkiem zaangażowania w pracę jest uznanie jej za bycie interesującą, w pracy cenią elastyczny wymiar godzin, stały rozwój i satysfakcję finansową- jeśli obecna praca im tego nie zapewnia, szukają nowej, 
  • pokolenie Z- osoby urodzone po roku 2000, urodzone w dobie nowych technologii i stałego dostępu do internetu, naturalnie poruszają się w świecie wirtulanym, oceniani są jako osoby pragmatyczne, świadome zmian jakie przyniosła technologia, ambitni, rozwiązują problemy w sposób twórczy, potrzebują częstej i pozytywnej informacji zwrotnej

 

W ciągu niecałego roku sytuacja na rynku pracy uległa zmianie. Każdy kto ma internet w domu bądź telewizor jest wręcz bombardowany informacjami na temat ogólnego kryzysu. Ale kto tak naprawdę najbardziej ucierpiał? Które pokolenie będzie miało teraz "pod górkę"?

 

Poniżej znajduje się link do bardzo ciekawej analizy rynku pracy w czasie pandemii, oceniającej sytuację całych pokoleń, a nie poszczególnych sektorów przemysłu.

 

Zapraszamy do lektury, naprawdę warto:

https://paulinamazur.com/pokolenia-w-pandemii-kto-zyskal-a-kto-stracil/

 

 

Zespół PPP

 

 

Źródło:

https://www.karierawfinansach.pl/baza-wiedzy/slownik-pojec/pokolenie-z-co-oznacza-pojecie-pokolenie-z

Program ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2018 - 2020

Serdecznie zapraszamy,

 

do zapoznania się z kampanią uświadamiającą problematykę hejtu w życiu młodego człowieka.

 

Poniżej znajdują się linki do filmików (oba są tej samej treści, różnią się rozdzielczością):

https://drive.google.com/file/d/1owIpj-58-SRZxjYW1iPO6ADhpofVpoJn/view?usp+sharing

https://drive.google.com/file/d/1f7TVddZbsjRQtqwLhV6NCi49Y02Zgm6L/view?usp=sharing

 

Każdego roku prowadzimy liczne zajęcia, na których omawiamy problem hejtu w internecie oraz życiu realnym. Edukujemy jak radzić sobie ze wspomnianym wyżej problemem, co robić gdy stajemy się ofiarą hejtu, a także dokładamy wszelkich starać by hamować zaistniałe konflikty. Staramy się by treść i sposób przekazywanych informacji docierały do jak najszerszego grona, ponieważ mamy świadomość stykania się z młodymi osobami, które dopiero uczą się dorosłości i postaw prospołecznych.

 

Przy okazji dziękujemy Wam, Drodzy Rodzice, za dotychczasowe wsparcie w podejmowanych przez nas działaniach i współpracę, która jest tak ważna w dzisiejszym świecie.

Wspólnymi siłami osiągniemy więcej :)

 

Pozdrawiamy

Zespół PPP

 

Smutek a depresja, czym różnią się oba zjawiska?

Każdemu człowiekowi zdarza się doświadczać smutek. Jest to naturalna emocja, jedna z 5 podstawowych (oprócz: złości, wstrętu, radości i strachu). Doświadczanie smutku jest niezależne od płci, wieku czy wykształcenia i zwykle ma charakter krótkotrwały. Ludzie mogą mieć zmienne nastroje, czasem mają lepsze a czasem gorsze momenty. Doświadczany smutek nie wpływa jednak znacząco na codzienne funkcjonowanie i nie zakłóca codziennych czynności- nie wymaga podejmowania terapii.

 

DEPRESJA natomiast jest chorobą wymagającą działań terapeutycznych. Obniżony nastrój ma charakter długotrwały i nawracający. Ważne by pamiętać, że w depresji obniżony nastrój uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie. Osoba o depresyjnym obniżonym nastroju wymaga konsultacji z psychologiem i psychiatrą, a czasem nawet podjęcia farmakoterapii. Farmakoterapia jest to ostateczność, jednak czasem obecność leków jest jedynym wyjściem by pomóc osobie na początku jej drogi do wyzdrowienia.

Przełom jesieni i zimy jest okresem kiedy pewne osoby mogą szczególnie mocno odczuwać obniżenie nastroju (co nie zawsze oznacza depresję) z tego powodu warto być czujnym, obserwować najbliższych i być gotowym do pomocy.

 

Poniżej znajduje się link do artykułu, dzięki któremu można szybciej rozeznać się czy konieczne jest podjęcie terapii czy może wystarczy lekkie wyhamowanie i odpoczynek czy relaks:

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/depresja-a-obnizony-nastroj-jak-odroznic-smutek-od-depresji,3839,n,2672

Zapraszamy do lektury

Zespół PPP

Smutek a depresja, czym różnią się oba zjawiska?

Każdemu człowiekowi zdarza się doświadczać smutek. Jest to naturalna emocja, jedna z 5 podstawowych (oprócz: złości, wstrętu, radości i strachu). Doświadczanie smutku jest niezależne od płci, wieku czy wykształcenia i zwykle ma charakter krótkotrwały. Ludzie mogą mieć zmienne nastroje, czasem mają lepsze a czasem gorsze momenty. Doświadczany smutek nie wpływa jednak znacząco na codzienne funkcjonowanie i nie zakłóca codziennych czynności- nie wymaga podejmowania terapii.

 

DEPRESJA natomiast jest chorobą wymagającą działań terapeutycznych. Obniżony nastrój ma charakter długotrwały i nawracający. Ważne by pamiętać, że w depresji obniżony nastrój uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie. Osoba o depresyjnym obniżonym nastroju wymaga konsultacji z psychologiem i psychiatrą, a czasem nawet podjęcia farmakoterapii. Farmakoterapia jest to ostateczność, jednak czasem obecność leków jest jedynym wyjściem by pomóc osobie na początku jej drogi do wyzdrowienia.

Przełom jesieni i zimy jest okresem kiedy pewne osoby mogą szczególnie mocno odczuwać obniżenie nastroju (co nie zawsze oznacza depresję) z tego powodu warto być czujnym, obserwować najbliższych i być gotowym do pomocy.

 

Poniżej znajduje się link do artykułu, dzięki któremu można szybciej rozeznać się czy konieczne jest podjęcie terapii czy może wystarczy lekkie wyhamowanie i odpoczynek czy relaks:

https://www.medicover.pl/o-zdrowiu/depresja-a-obnizony-nastroj-jak-odroznic-smutek-od-depresji,3839,n,2672

Zapraszamy do lektury

Zespół PPP

Bezpieczny internet

Internet jest nieocenionym źródłem wiedzy, dzięki niemu mamy również możliwość prowadzenia swobodnej komunikacji z rodziną czy znajomymi. W obecnej trudnej sytuacji internet umożliwia nam prowadzenie edukacji on-line, dzięki czemu Państwa dzieci podczas kwarantanny mogą kontynuować naukę. Wielu osobom wydaje się, że w internecie jest się bezpiecznym i anonimowym, że nie ma żadnego zagrożenia. To duży błąd i taka beztroska może doprowadzić do poważnych, realnych, negatywnych skutków korzystania z internetu. Dzieci i młodzież są szczególnie narażone na ataki, głównie ze względu na brak świadomości, że ich nieodpowiedzialne zachowania w sieci mogą się obrócić przeciwko nim. Dlatego tak ważne jest, aby rodzice zadbali o bezpieczeństwo w sieci zarówno swoje jak i swoich pociech. Dzieci powinny zrozumieć jakie są zalety, ale też i zagrożenia korzystania z internetu.

 

Jak rodzice mogą chronić dziecko w sieci?

Obserwacja życia rodzinnego wskazuje, że rodzice często ograniczają się do nadzoru nad tym, gdzie dziecko znajduje się fizycznie. Jeśli jest w swoim pokoju, przy komputerze, rodzic stwierdza, że sytuacja jest bezpieczna. Natomiast rodzice nie mają żadnej kontroli nad tym, co jest dostępne on-line dla dziecka - może oczywiście uczyć się pożytecznych rzeczy, rozwijać swoje zainteresowania, równocześnie jednak może być narażony na niebezpieczne treści, znajomości, mieć dostęp do stron przeznaczonych dla dorosłych. Co ważne w internecie obowiązuje tzw. netykieta, czyli internetowy savoir-vivre, o czym młodzież często zapomina. Dlatego niezwykle istotnym jest posiadanie przez rodziców wiedzy, co dziecko robi, gdy jest on-line oraz jak zadbać o jego bezpieczeństwo.

 

Jeśli jesteśmy rodzicami młodszych dzieci możemy stworzyć na komputerze bezpieczny profil dla dziecka. W zależności od systemu i jego wersji, pozwala to na: ograniczenie uprawnień użytkownika (blokując tym samym możliwość instalowania dodatkowych aplikacji) uruchamiania niedozwolonych aplikacji, ustalenie limitów czasowych korzystania z internetu/komputera. Ważne jest by przed stworzeniem dodatkowych ograniczeń przeprowadzić szczerą rozmowę z dzieckiem i wyjaśnić po co taka kontrola i ograniczenia są potrzebne oraz jakie są ogólne niebezpieczeństwa.

 

Jeśli jesteśmy rodzicami nastolatka to kwestia ochrony dziecka w sieci jest dla rodziców sprawą trudniejszą. Młodzież wykazuje się szczególnie intensywną aktywnością w internecie. Korzystanie z sieci stało się dla nich naturalnym elementem zachowania. Dla młodych ludzi sieć stanowi źródło wiedzy, informacji, jest miejscem rozrywki i realizacji zainteresowań, a także coraz częściej – przestrzenią do wyrażania emocji, nawiązywania i budowania relacji społecznych, kreowania swojego wizerunku, miejscem aktywności twórczej. Wśród nastolatków niemal każdy jest członkiem jakiejś wirtualnej społeczności, z którą porozumiewa się za pomocą czatów, komunikatorów czy portali społecznościowych. Internet służy im głównie do celów komunikacyjnych i rozrywkowych. W obecnej sytuacji stał się też narzędziem codziennym do realizowania nauki on-line. Niejednokrotnie rodzicom trudno jest być przewodnikiem dziecka po świecie wirtualnym z prostego powodu: nastolatki znają się na tym lepiej. I o ile nie potrzebują pomocy w zakresie obsługi aplikacji, programów to zdecydowanie potrzebują dopilnowania w zakresie bezpiecznego zachowania się w sieci oraz prowadzenia w niej poprawnej komunikacji.

 

Na co uważać w sieci?

Przede wszystkim rozmawiajmy ze swoimi dziećmi o tym co robią w internecie, czym się aktualnie zajmują. Dopytujmy, bądźmy chętni aby poznać wirtualny świat naszego dziecka. Aby móc chronić swoje dziecko musimy też posiadać choćby podstawową wiedzę na temat ewentualnych zagrożeń. W internecie nasze dzieci mogą być narażone na szkodliwe treści, które wywołują negatywne emocje u odbiorcy lub promują niebezpieczne zachowania. Mogą stać się ofiarą cyberprzemocy lub sami stać się jej sprawcami, kiedy nie zachowują zasad netykiety. W obecnej sytuacji, kiedy odbywają kwarantannę i pobierają naukę on-line narażone są na nadużywanie internetu i mediów cyfrowych.

Nawet jeśli rodzic nie czuje się internetowym ekspertem to jest osobą najbliższą dziecku i jest odpowiedzialny za jego bezpieczeństwo. Rozmawiaj z dzieckiem o niebezpiecznych treściach, zwracaj uwagę czy korzysta z sieci bezpiecznie i czy treść jest dostosowana do jego wieku. Mów dziecku jak ważne jest stosowanie się do internetowego savoir-vivre, do odnoszenia się do drugiej osoby z należnym jej szacunkiem. Ustal z dzieckiem zasady korzystania z internetu, określ czas, który może spędzać w sieci oraz czas, który poświęci na odpoczynek. Co najważniejsze czas relaksu powinien być czasem pozbawionym korzystania z ekranów, w miarę możliwości aktywnym.

 

Być może nie jesteśmy w stanie uchronić dzieci przed wszystkimi czającymi się niebezpieczeństwami świata wirtualnego. Możemy jednak przygotować je na trudne sytuacje i być dla dzieci wsparciem, umożliwiając im poradzenie sobie z napotkanymi zagrożeniami.

 

Zespół Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej

 

źródło:

https://fdds.pl/corobimy/bezpieczenstwo-dzieci-online/
Bezpieczeństwo dzieci online. Kompendium dla rodziców i profesjonalistów Polskie Centrum Programu Safer Internet Warszawa 2018
Bezpieczne dziecko w sieci Zwierciadło 28 LISTOPADA 2011

Samotność w czasie pandemii

„Samotność jest zabójcą. Okazało się, że bardziej przybliża ryzyko śmierci niż zła dieta, otyłość, picie alkoholu i brak ćwiczeń fizycznych, szkodzi podobnie jak intensywne palenie.” 

Fragment z artykułu

7,163393,25474080,samotnosc-zabija-nas-po-cichu-przyczynia-sie-do-bezsennosci.html

 

Zdalne nauczanie trwa w najlepsze... a osoby pracujące i uczące się w domu coraz bardziej odczuwają izolację społeczną. Trochę oddechu było latem, teraz znowu zamknięcie… jak radzić sobie z tą sytuacją?

 

Sposobów jest mnóstwo, ale dziś skupimy się na jednym…

 

Od początku pandemii pojawiło się pewne zachowanie wśród ludzi nazwane później przez reporterów: „pandemiczne szczeniaki”, okazuje się bowiem, że ludzie zaczęli masowo kupować pieski różnych ras z hodowli, adoptować ze schronisk czy odkupywać za symboliczną złotówkę od mniej uważnych właścicieli piesków, które postanowiły się rozmnożyć :)

 

Jak to wszystko ma się do odczuwania samotności?

Według fachowej literatury i wypowiedzi właścicieli psów można wywnioskować, iż posiadanie psiaka wpływa pozytywnie na dobrostan człowieka- w wielu aspektach. Mamy towarzysza, któremu możemy zdradzić najskrytsze tajemnice, możemy wypłakać się w jego futerko, pobawić i powygłupiać. Pies jest bardzo wdzięcznym towarzyszem człowieka (historia naszej współpracy sięga podobno 16 tysięcy lat wstecz).

Co więcej, u właścicieli psów obserwuje się obniżenie ciśnienia, cholesterolu przy jednoczesnym wzroście aktywności układu immunologicznego (odpornościowego) oraz wzroście aktywności fizycznej. Według badań posiadanie zwierzaka w domu powoduje również zwiększoną motywację do rzucenia palenia!!! 

 

Ponadto dzieci wychowujące się w domu gdzie jest jakiś zwierzak mają mniejszą tendencję do otyłości w dorosłym życiu, a także poprzez sprawowaną nad psem opiekę uczą się odpowiedzialności i empatii. 

Warto też przyjrzeć się wpływowi wspomnianego psiaka na życie seniorów- z jednej strony motywują one do chodzenia na spacery, co jest oczywiście bardzo korzystne dla zdrowia, z drugiej jednak strony mogą powodować więcej urazów związanych z przewróceniem się (tu warto przeanalizować ogólną kondycję seniora i wielkość czworonoga zanim wspomniany senior zdecyduje się zostać jego posiadaczem). 

 

Oczywiście…

Trzeba pamiętać, że pies to nie zabawka! Nie jest chwilowym pocieszeniem lecz zobowiązaniem na wiele lat do przodu.

Zanim podejmie się decyzję o zakupieniu psa warto przemyśleć kilka kwestii:

  1. Jakie mamy warunki domowe, czyli jakiego psa mogę zaprosić do mojego domu?
    • Czy będzie to pies z ras średnich, małych czy może mam dom z ogródkiem i mogę opiekować się większą rasą...
  2. Jak dużo czasu spędzam pracując?
    • Mam pracę na etacie- czyli klasyczne 8 godzin w biurze, czy pracuję w domu i spacer w ciągu dnia z psem będzie wręcz wybawieniem dla kręgosłupa i oczu?
    • Może jestem mamą niepracującą, tylko opiekującą się domem i również byłabym w stanie wygospodarować choćby 30 minut na spacer w środku dnia?
  3. Czy rasa, która mi się podoba nie będzie zbyt hałaśliwa (dot. to głównie mieszkania w bloku) i nie będzie nadmiernie eksploatować uszu sąsiadów?
  4. Może duży psiak byłby przeszkodą dla moich częstych podróży czy weekendowych wyjazdów (wtedy warto rozważyć wzięcie do domu mniejszej rasy, bo wymagają mniej miejsca w podróży)

Pytań oczywiście trzeba zadać sobie więcej, choćby takie dotyczące kosztów utrzymania psa w zdrowiu czyli zadbanie o dobrą karmę i wizyty u weterynarza…

 

Podsumowując:

Zwierzęta dobrze wpływają na dobrostan człowieka, zarówno na zdrowie fizyczne jak i psychiczne, jednak decyzja o zaproszeniu psa do naszego życia musi być przemyślana. Jakby na to nie spojrzeć biorąc do domu żywą istotę stajemy się za nią odpowiedzialni. Kto wie, może tak nam się spodoba nowe zajęcie, że zapragniemy założyć hodowlę…

 

 

Źródło:

https://jms.ump.edu.pl/uploads/2011/2/147_2_80_2011.pdf

Jak wspierać dzieci w czasie pandemii

Epidemia COVID-19 wywołuje w ludziach różne odczucia, u jednych powoduje uczucie lęku, u innych poczucie zagubienia i niepewność, a u kolejnych osób gniew. Każdy człowiek radzi sobie z tymi uczuciami w inny sposób, jednak dzieci i młodzież mogą (z racji niewypracowanych mechanizmów obronnych) przeżywać je silniej niż dorośli. Epidemia wiąże się nie tylko z nauką zdalną, ale również z sytuacją odwoływania różnego rodzaju przedsięwzięć i zamykania miejsc spotkań młodego pokolenia (jak choćby kina). Niestety, według najnowszych badań, pogłębiła się także przemoc domowa wobec dzieci (wg ankietowanych dzieci i młodzieży aż 27% osób podczas pierwszego lockdownu doznało krzywdy - badania przeprowadziła Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę).

 

Ze złymi emocjami dziecka można jednak sobie poradzić.

 

Poniżej znajduje się link do artykułu UNICEF z kilkoma wskazówkami dotyczącymi wspierania naszych pociech w tym trudnym dla wszystkich czasie. Wiemy, że dzisiejszy świat jest zabiegany i rzadko kiedy jest czas na odpoczynek, jeśli jednak znajdziecie Państwo chwilkę pomiędzy zajęciami to zachęcamy do zapoznania się z tą krótką, jednak wartościową lekturą.

https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/dla-mediow/6-sposobow-dla-rodzicow-jak-wspierac-dzieci-podczas-epidemii-koronawirusa

 

Pozdrawiamy serdecznie,

Zespół PPP

 

Nauka zdalna a efektywność

 

Tryb nauki zdalnej już od jakiegoś czasu jest naszą codziennością.

Dla niektórych okazuje się być czasem realizacji swoich pasji, a innym przysparza wiele trudności. Poniżej znajduje się link do artykułu przedstawiającego kilka prostych (a jednak istotnych) wskazówek ułatwiających przetrwanie nauki w domu. W artykule znajdziecie np. odpowiedzi na pytania: jak „zwykłe” przebranie się z piżamy w ubranie wpłynie na efektywność pracy lub czy warto siadać do lekcji od razu po przebudzeniu się. 

https://e-pasje.pl/nauka-zdalna-jak-uczyc-sie-online-najefektywniej/

 

Zapraszamy serdecznie do lektury,

być może wprowadzone zmiany spowodują,

że życie z nauką zdalną stanie się bardziej przyjazne :)

 

Zespół PPP

Komunikat

 

Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 5 listopada 2020 roku przedłużone zostało zawieszenie zajęć stacjonarnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych do 29 listopada 2020 roku. 

 

W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych dla uczniów ostatnich klas 4-letniego technikum, którzy w zimowej sesji egzaminacyjnej (styczeń-luty 2021 r.) będą zdawali końcowy egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, dyrektor szkoły może zorganizować zajęcia praktyczne w siedzibie szkoły w wymiarze nieprzekraczającym 10 godzin.

 

Szczegółowy plan zajęć stacjonarnych dla uczniów klas IV technikum w ZSZiO zostanie opublikowany w najbliższych dniach.

 

Do 29 listopada br. uczniowie branżowych szkół I stopnia będący młodocianymi pracownikami są zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy na mocy art. 15f specu stawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z COVID-19.

Pełna treść rozporządzenia dostępna na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej

 

Dyrekcja

Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących

w Żukowie

Uczennice i uczniowie

Droga Uczennico,

Drogi Uczniu,

 

zwróć się do nas gdy:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotna/y.
  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji.
  • Stoisz przed problemem i nie wiesz jak go rozwiązać.
  • Chciałabyś/byś z kimś porozmawiać.
  • Chciałabyś/byś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. 

Każda sprawa jest WAŻNA!

 

 Pamiętaj!

  • Zostaniesz  wysłuchana/ny z życzliwością i z uwagą.
  • Zapewnimy Ci dyskrecję.
  • Pomożemy znaleźć  wyjście z trudnej  sytuacji.

Rodzice

Drogi Rodzicu,

 

zwróć się do nas gdy:

  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich  relacjach z nim.
  • Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
  • Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole.
  • Wiesz o trudnościach, których doświadcza dziecko i chcesz aby szkoła uwzględniła tę sytuację,
  • Chcesz być coraz lepszym rodzicem i szukasz wsparcia na tej drodze
  • Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
  • Szukasz pomocy w  trudnych  sytuacjach życiowych.

Miejsca, w których można szukać wsparcia, pomocy i informacji

 

Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna
83 – 300 Kartuzy
ul. Kolejowa 17
tel.: 58 736 63 74

http://ppp.kartuzy.ibip.pl/public/

 

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie:
83-800 Kartuzy
ul. Mściwoja II 20
tel./fax: 0-58 685 33 20/  0-58 684 00 82

http://www.pcprkartuzy.pl

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Żukowo
83-330 Żukowo
ul. Gdańska 48
tel.: (058) 681 82 64
fax: (058) 681 82 64 w. 24

http://www.gops.zukowo.pl/

 

Centrum Interwencji Kryzysowej w Kartuzach
83-800 Kartuzy, ul. Gdańska 12
tel. (58) 684-02-19 / 662-016-626
http://www.pcprkartuzy.pl/index.php/centrum-interwencji-kryzysowej

 

Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdańsku
80-543 Gdańsk,
Plac Ks. Gustkowicza 13 
tel.: (58) 511 01 21, 511 01 22 

http://fdds.pl/kontakt/centrum-interwencji-kryzysowej-gdansk/

 

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Gdyni
81-402 Gdynia,
ul. Biskupa Dominika 25  
tel.: 58 622-22-22

www.zps.net.pl

 

Ośrodek Terapii i Profilaktyki Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia
83-330 Żukowo
ul. Gdańska 52
tel. 58 684 93 79

http://www.osrodekterapii.zukowo.pl/

 

Poradnia Profilaktyki, Leczenia i Terapii Uzależnień w Gdańsku 
80-282 Gdańsk, ul. Srebrniki 9
tel. 58 302 04 42, 58 302 63 89
http://www.monar.org/nasze-placowki/id_61_stowarzyszenie-monar-poradnia-profilaktyki-leczenia-i-terapii-uzaleznien-w-gdansku

 

Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień 
81-338 Gdynia, ul. Chrzanowskiego 3/5
tel. 58 620 88 88
http://www.opitu.pl

 

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111

 

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"   22 668 70 00

© Copyright - Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Żukowie
Wykonane przez daniel.darul.pl na podstawie stylu Bootstrap